Vijfde therapie dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Vijfde therapie dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Vijfde therapie dag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

15 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De vijfde therapie-dag is gelukkig doorgegaan! Guus begon de dag goed. Vandaag nog steeds een aangepast programma gedraaid (heeft hij ook nodig). We komen aan bij de office en meneer gaat meteen naar de deur en wil beginnen! Merel komt met Josien naar buiten en zijn blij hem te zien. Ze gaan meteen naar binnen en aan de slag. Na enige tijd is het tijd om naar het dok te gaan. Voordat ze naar Chabelita gaan gaan ze nog eerst even naar de wc en ja hoor gelukt! Guus ziet het water en lijkt zijn geluk niet op te kunnen. In het water maakte hij en Chabelita het Merel wel lastig, ze waren beiden aan het boeven! Ze leken elkaar te versterken, Super leuk om te zien! Weer keuzes laten maken, Merel houdt 1 hand van Guus vast en Guus pakt 1 van de 2 kaartjes. Het gekozen kaartje geven ze aan de dolfijntrainster en die geeft Chabelita de opdracht, Guus lijkt buiten minder afgeleid te zijn tijdens het kiezen. Nog 2 minuten op de klok, maar Guus heeft het gehad. Hij gaat naar de kant. Hij mag Merel mee uit het water trekken en kijkt hier trots bij. Het lopen gaat ook beter. Merel houdt Guus aan 1 hand vast en haar andere hand aan zijn drijver, hij kan zo een paar meter lopen. Tijdens de evaluatie horen we dat hij binnen enorm aan het boeven/uitdagen is geweest. Merel heeft dit goed kunnen doorbreken. Wel geeft ze aan dat Guus al zijn charmes in de strijd gooide, maar helaas, 10 punten voor Merel! Het kiezen binnen doet hij goed, ze zijn er nu ook voorwerpen bij aan het combineren om te zien of hij kan matchen. Guus is weer goed bezig geweest, daarna gaan we lekker ontbijten bij Hemingway. De mensen zijn er erg vriendelijk, ze hebben speciaal voor Guus een banaan achter gehouden. Na het ontbijt heerlijk lounge net als gisteren. Echter 1 groot verschil, Guus wilde niet blijven liggen, maar actie in de tent, dus we hebben iedere keer wat stukjes met hem gelopen. Na de lunch terug naar het appartement, helaas bleek dat hij weer koorts heeft . We laten hem rusten en besluiten dat we daarna naar Dinah Veeris (het kruidenvrouwtje van Curaçao) gaan. Helaas is ze er niet, maar ons nummer werd opgeschreven zodat ze met ons contact op kan nemen. We nemen nog een kijken bij de bar, kijken of ome Cor hier nog werkt (2 jaar geleden hebben we hier heel gezellig een drankje gedronken en gekletst) en ja hoor! Ome Cor herkende ons nog en we raakte gezellig aan de klets en hebben een eigen gemaakt limoendrankje gedronken, helemaal super om zo ontvangen te worden! Ook hij heeft nog even onze gegevens genoteerd, dus dan komt het goed! Daarna terug naar Hemingway om iets te gaan eten en vervolgens te lounge met live muziek. Guus, Daan en wij genieten op en top in de lounge bank van de muziek en de gezelligheid. Het is geweldig om te zien hoe Guus en Daan met elkaar omgaan, soms zo lief en teder en soms zo heerlijk lomp, maar Daan laat het kaas niet van zijn brood eten ;-). Al met al een mooi daggie! En we hopen nog steeds dat Guus zijn koorts toch beter onder controle kan krijgen. Wij kijken uit naar morgen!

• 15 Juni 2013 - 08:07

Karen:

Klinkt gelukkig weer wat positiever!
    Hopelijk komt het kruidenvrouwtje jullie vlug bezoeken.
    Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin. Groetjes Karen en Toine

• 15 Juni 2013 - 09:24

Opa Oma:

We zijn meer dan blij. Guus jonkie wat ben je 'n kanjer.Jij en Chabalita.. dikke vriendjes samen, Merel en Josien hebben werk aan jullie. Maar fijn dat de juiste combinatie Merel, Chabalita en Guus zoveel kan betekenen in 'n week. Dat je al zo duidelijk aan kunt geven na de therapiedag , ik wil nog wel meer actie, je lijkt toch wel herstellende, anders kon je dit niet opbrengen. Jammer dat er steeds die koorts is, maar... het is ook in Curacao weekend, dus je hebt 'n paar bijtankdagen en samen met papa, mama en Daan in de auto misschien wel leuke uitstapjes maken.
    Dikke kus pap, mam

• 15 Juni 2013 - 10:55

Miranda:

Oh fijn dit te lezen! Voorgelezen aan de familie. Birk is helemaal ome Cor en een groot deel van die reis vergeten, vindt t dus dat we daar weer naar toe moeten. Bij Rinke is een ander monster vrijgekomen, nl de pyromaan, ze wil weer kaarsjes branden, deels voor Guus, maar ook om de innerlijke drang naar lucifervuur te bevredigen.
    Ik geniet iig erg van dit verslag en kijk uit naar t volgende!
    Veel liefs, dikke knuffels en anti-koorts vibes...
    De Buhlers