Laatste therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Laatste therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Laatste therapiedag

Door: christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

26 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

De laatste therapie dag en de laatste uurtjes van ons verblijf. Ik heb het voor me uitgeschoven, wilde er echt niet aan, maar ….. ja… Aan ieder mooi verhaal komt een einde! Guus heeft het weer super gedaan de laatste therapiesessie. Het matchen van 1 voorwerp uit 2 foto’s doet hij goed . En dan komt hij voor de laatste keer the office uitgelopen met een veel te groot shirt vol met verf …. rara wat hebben ze daar gedaan … ;-), vol trots kijken we hem aan! De oefeningen in het water gaan goed, Guus heeft er zin in. Het was weer een genot om te zien hoe hij daar zo zwemt met Chabelita en Merel, het is een feestje in het water. Na het zwemmen nog even op de wc en ja hoor, weer geplast! Hij plast met regelmaat bij het CDTC op de wc. Na het zwemmen gaan we naar boven en hebben we voor de laatste keer onze bespreking met Merel. Merel geeft aan trots op Guus te zijn en vind het een doorzetter! (niks nieuws voor ons ;-) ). De doelen waar we aan gewerkt hebben:
- Verbeteren van het lopen
- Herkennen van plaatjes
- Kiezen uit plaatjes
- Plassen op de wc
Nou aan alles is gewerkt en met resultaat. Guus kan zich vasthouden aan een stok en dan lopen (eerder al omschreven hoe dit gaat). Ook durft hij nu te gaan staan aan 1 hand. Tevens kan hij (nog moeizaam) aan 1 hand lopen, hier is zeker nog meer in te behalen, dus we blijven oefenen! Het matchen van het plaatje met voorwerp gaat goed en ook het kiezen van een plaatje gaat goed. Wel moeten we rekening houden met prikkels in zijn omgeving. Het plassen op de wc, tja ….. hier waren we thuis al mee begonnen, maar ook hier een groei in te zien. Hij heeft diverse malen tijdens de therapie geplast. Dus Guus …. We zijn enorm trots op je!!! Ik zou zeggen GO Guus! We nemen afscheid van het Merel, Josien en Sonya. Guus heeft nog een mooi schilderij van Chabelita gemaakt en we krijgen een dvd en foto. We gaan weer heerlijk ontbijten op onze vaste plek en gaan daarna heerlijk zwemmen in de zee. Na een lekker rustige middagje gaan we terug naar het appartement en slapen de kids. Na de siësta maken we ons klaar voor de avond, maar dan ……. De kids zijn klaar, Henri is zich aan het aankleden en ik wil met de kids al naar beneden gaan, ik kom in de woonkamer (alle ruimtes sluiten aan op elkaar) en zie geen Guus, de voordeur staat open …. Hartverzakking!!!! Ik ga naar buiten maar zie geen Guus, tja we zitten 2 hoog en naast de lift is de trap ……. Ik wil me er naartoe haasten, maar in een ooghoek zie ik Guus in het portaal bij de buren. Hij was even op de deur aan het kloppen………. Ik heb er een grijze haar bij ;-), na deze gebeurtenis gaan we eten bij Hemingway. Waar Guus aan tafel zit en wij met de eigenaar kletsen. Guus is aan het wiebelen in zijn stoel, dat kan geen kwaad, nou ja ………. Dus wel en hij valt achterover …… SLIK…….. ik was net te laat, maar te laat . Gelukkig niet zijn hoofd gestoten, maar wel flink geschrokken. Na het eten speelt er een reggae-bandje. Guus zit weer te glunderen bij het opzetten van het podium. We ploffen met Stella, Jasper en Daan in de lounge bank. Grote Daan en Guus vermaken zich prima met de muziek, heerlijk om te zien hoe ze op elkaar reageren! Na gezellig geborreld te hebben komt er toch een einde aan de avond.
De volgende ochtend…… , inpakken! We hebben geen zin, maar we moeten, Guus zit lief op de bank een filmpje te kijken en Daan ligt op de grond. Alles ingepakt en we gaan voor de laatste keer naar ons ontbijtje met uitzicht op zee. Daarna bij Jasper, Stella en Daan even een bakkie doen en voor we het weten is het tijd om te gaan, nog bedankt voor de gezelligheid!!! Terug naar het appartement om onze spullen te pakken en afscheid te nemen van Karin de receptioniste. En dan is het echt tijd. Op Hato liep alles vlotjes, hoezo moeilijk doen over vloeistoffen en medicijnen. We hadden een rugzak vol medicijnen, medicijnenpaspoort en een medische brief, ohhh is wel prima zo, zet maar in een bakje. Goede terugreis gehad, Guus vindt het geweldig in het vliegtuig. Tja en dan na 9 ½ uur ben je weer in Nederland met een graadje of 13 brrrrrrrrrrrrrrr. Nu thuis gaat alles nog steeds lekker. Guus is heerlijk aan het boeven en Daan zit heel stoer in zijn triptrap.

• 29 Juni 2013 - 08:12

Karen:

Nou dat was een spannend dagje.
    Geweldig hoe Guus het heeft gedaan.Zo zie je maar dat het een geweldige therapie is en het super is dat jullie de stichting Guus hebben opgezet.
    Tante Karen is trots op jullie allemaal!!