Zesde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Zesde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Zesde therapiedag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

17 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De tweede week is begonnen en Guus heeft er weer zin in. De vorm van de therapie blijft hetzelfde als de afgelopen week aangezien Guus nog flink hoest. Hij komt na een dik half uur werken lopend met Merel en Josien naar buiten, hij heeft het zwaar, maar doet het wel! Vol trots ga ik 1 meter voor hem door de knieën om hem dat extra beetje stimulans te geven, zodat ik hem een dikke knuffel kan geven. Het zwemmen gaat weer super, hij geniet er duidelijk van en maakt meer geluid. Met regelmaat kijkt hij Merel aan tijdens het zwemmen en zoekt een paar keer heel duidelijk oogcontact, waarom hij dit doet weten we niet. Eenmaal uit het water hebben we overleg met Merel. Ze vindt dat het goed gaat, maar ….. Guus is haar aan het uitproberen. Ook met het kiezen maakt hij er de eerste 3 kaarten een potje van, Merel maakt hem dan duidelijk dat dit niet de bedoeling is en indien nodig geeft ze hem even een time out. De volgende 4 kaarten pakt hij vervolgens prima! Het is een blijft een boef. Na de therapie lekker wezen ontbijten, heerlijk kijkend naar de zee onder een afdakje ….. heel vervelend ;-). ’S Middags mogen we naar HET kruidenvrouwtje van Curaçao, Dinah Veeris. Het was weer een bijzondere ervaring. Zij geeft aan dat er in Guus zijn bolletje meer zit dan hij aankan en geeft ons hiermee een bevestiging. Bij Daan geeft ze aan dat hij vol energie zit, nou dat kan ook wel kloppen! Guus krijgt van ome Cor nog een drankje. Tijdens het drinken begint hij te trillen en reageert d.m.v. kijken naar alles wat hij hoort, dit alles duurt zo’n 10 minuten en daarna is het weg. Guus heeft en kruidendrankje voor zijn hoest meegekregen en een thee voor zijn energie. Nadat we alles en iedereen in de auto zit willen we vertrekken en doen we de deuren dicht, maar wat doet Guus, hij stopt zijn vingers tussen de achterdeur ….. AUWWWWWW! Hand gekoeld en wat zalf gesmeerd, het is een bikkel! Hij lijkt er tijdens het autoritje naar het appartement geen last meer van te hebben. We besluiten lekker buiten de deur te gaan eten. Guus heeft heerlijk gesmuld van zijn vegetarische pasta. Op een bepaald moment geeft hij ongenoegen aan, hij wil naar huis en naar bed, goed gedaan Guus! Lekker met papa naar ‘huis’ en mama blijft met Daan en Chris en Manon nog even gezellig achter bij Hemingway. Euhhhhh vandaar dus dat dit verslagje later is ;-)