Vierde therapie dag... of niet? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Vierde therapie dag... of niet? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Vierde therapie dag... of niet?

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

14 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De vierde dag. Guus komt uit zijn bed en is verre van fit. Tijdens het eten van zijn boterham zakt hij zowat in elkaar. We besluiten dat we de therapie af gaan zeggen en leggen Guus in bed. In bed Guus duidelijk gemaakt dat we niet gaan. Hij blijft liggen en een paar tellen later gaat hij zitten en schuift op zijn kont naar het voeteneind en doet pogingen om omhoog te klimmen. Tja wat doe je dan….. We willen hem een kans geven dus vol goede moed insmeren en zijn Popey shirt aan (want is het een bikkel). We zetten hem op de bank om zijn schoenen aan te doen en zien hem alleen maar rollen met zijn ogen, dus ………. We gaan niet , Guus geeft er ook helemaal niks om. Merel geeft aan dat we de therapie waarschijnlijk nog wel een andere dag kunnen inhalen. We besluiten de huisarts om 8.15 te bellen, niemand aanwezig, dus we bellen de goede man mobiel (ze beginnen hier niet zo vroeg ;-)). In overleg gaan we de antibiotica verhogen. Mochten we te kort komen dan moeten we maar even naar de apotheek en die geven dan wel een nieuw flesje, zo niet geeft dr. Da Costa aan, dan laat ze hem maar even mobiel bellen. Wat een verschil met Nederland!!! Na het telefoontje besluiten we toch wat te gaan eten bij Hemingway. Guus heeft niet veel zin en zit er als een zielig vogeltje bij. We verplaatsen ons naar de lounge bank en installeren ons. Guus ligt op en top te genieten en Daan ook. Tja en wij …….. de zon straalt ook voor ons ondanks dat we ons over Guus zorgen maken. Tegen de middag bestelen we een lekker soepje voor Guus, het lijkt hem goed te doen en dat geeft weer hoop. Terug naar ons appartement, Guus wil niet slapen (goed teken). We houden hem wel lekker rustig. Einde van de dag een paar minuten het zwembad in met de kids, want ohhh wat is Guus verzot op het water. Eenmaal uit het water weer getempt en gelukkig geen koorts. Dan is het etenstijd, tja wat doen we…. We besluiten bij de Italiaan te eten, Guus zit heerlijk te genieten van zijn penne. Tot slot even bij Hemingway een koffie en geven we Guus meteen al zijn medicijnen. We liggen met z’n allen te genieten in de lounge bank van de elkaar, de wind, de goede live muziek, het uitzicht en de gezelligheid om ons heen. Wie had dit verwacht toen de dag begon!
Voor de mensen die geen facebook hebben: Daan was vandaag een beetje erg van slag. Normaal wordt hij heel vriendelijk door de beveiligingsman van het dolfijncentrum gegroet, helaas nu niet. Hij heeft het vandaag alleen maar met dushi moeten doen en niet met Martina. We geloven dat hij een identiteitscrisis heeft ;-)
De kids liggen in bed en wij genieten op ons balkon van een drankje en kletsen nog lekker na over de dag. En hopen op een goede morgen!

• 14 Juni 2013 - 06:57

Ben:

Wat vervelend zeg...
    We leven helemaal met jullie mee.
    Heel veel beterschap gewenst aan Guus en we blijven het volgen.

Ben, Twanny, Loek en Tim

• 14 Juni 2013 - 08:24

Jolanda Verbakel:

Beterschap!! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan....fijn dat jullie toch kunnen genieten van het mooie weer de prachtige omgeving en elkaar. Groetjes de Verbakeltjes.

• 14 Juni 2013 - 12:13

Opa Oma:

Heb al contact gehad met je en wist daardoor dat Guus geen therapie heeft gevolgd. Misschien wel even beter voor hem kan hij bijtanken.. Dat jullie toch 'n fijne / vooral zonnige dag hebben gehad zijn we blij om. Dikke kus en hopenlijk voor Guus zijn jullie weer op de goede weg met hem. Wat Daan betreft, het is te hopen dat hij weer contact maakt met de beveiligingsman word z'n dag weer goed.
    Kizz pap mam