Achtste therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Achtste therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Achtste therapiedag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

20 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De achtste dag zit erop! Vandaag een speciale dag, omdat we de sessie van vorige week donderdag gaan inhalen, dus 2 therapieën vandaag; pittig!!! Guus heeft er weer zin in! Vandaag is de therapie tijd hetzelfde als alle andere kinderen. Gezien de kramp van gisteren in zijn voet vandaag niet naar het dok gelopen, MAAR …… tijdens de doktijd heeft Guus een stuk met de stok gelopen. Josien loopt voor hem uit en Guus houdt de stok vast. Merel loopt achter hem, maar heeft hem niet vast! WAUW!!! Meneer Guus loopt zowat zelf, erg gaaf om te zien! Op de brug aangekomen mag hij zich vasthouden aan de reling. Chabelita maakt een paar mooie sprongen voor hem en daarna gaan ze weer met z’n alle naar het dok om het water weer in te gaan. Guus doet het goed, hij heeft er veel zin in. Hij houdt ons zo mee en dan in de gaten. Zijn nieuwe duikbrilletje wil hij niet echt ophouden en hij heeft hierdoor dus last van zijn ogen. Er was een gezellig sfeertje, iedereen was in voor een lolletje. Guus doet het goed, ook met het kiezen van de kaarten. De zwemtijd zit er weer op en we evalueren met Merel. Ze vindt dat hij het goed doet. Binnen hebben ze via een parcours gewerkt, hij was super gemotiveerd. Na dit alles gaan we ontbijten. Guus wordt steeds vrijer met het rolstoel rijden en krijgt ook de ruimte om dingen te onderzoeken. Lekker gegeten en tussentijds nog even de zee in en dan ineens is het alweer bijna tijd. Terug voor de tweede keer. De therapietijd binnen ging wat minder, maar in het water ging het weer goed. Yvette de dolfijntrainster deed gezellig mee, dus Guus lag in het water met Chabelita, Merel en Yvette, hij gooit natuurlijk al zijn charmes in de strijd en iedereen geniet. Na de watertijd is hij totaal op, hij hoeft ook niet meer te lopen en wordt lekker gedragen. Lekker naar huis, rusten en ons klaarmaken voor het eten en lounge. Jasper, Stella en Daan hadden het zelfde plan. Lekker na het eten met z’n alle op de lounge bank. Nog even een foto-shoot, want hoe vaak kom je nou een grote en kleine Daan te gelijk tegen ;-). Het was weer een gezellig dagje met een gezellig einde! We hebben wel zin in morgen, maar we weten wel dat we aan het aftellen zijn . Zover is het nog niet, dus …… we genieten nog even!

• 20 Juni 2013 - 07:58

Karen:

pittig hoor en toch weer goed zijn best gedaan, twee keer therapie op een dag.
    Wat een kanjer is hij toch!

• 20 Juni 2013 - 15:22

Opa Oma:

Guus keigaaf wat je laat zien zeg. Geweldig wat we lezen en dan 2 sessies op één dag.
    Toch pittig voor hem, maar hij deed het maar even. Mag hij toch wel moe zijn he na zo'n intensieve dag. Maar wel 'n hele belevenis weer.Dag 8 is afgesloten, dag 9 en 10 komen er nog aan voor jullie zoals ik bekijk ( tijdsverschil 6 uur, dus 09.15 bij jullie). Geniet nog even van hetgeen in het vat zit .
    En Daan laat jij ook jou charmes zien en de bijbehorende kunststukjes? We genieten iedere dag van hetgeen onze jochies meemaken in dat verre Curacao.
    Kizz pa en mam

• 20 Juni 2013 - 19:52

Tan :

Apetrots op Guus! Met kippevel op mijn hele lijf alle verhalen zitten lezen!
    Xxx