Zevende therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Zevende therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Zevende therapiedag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

18 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De 7de therapiedag. Guus heeft er weer zin in! Henri gaat een keertje eerder met Guus weg en ik volg met Daan. Guus komt lopend uit de office ……. SNIKSNIKSNIK van trotsheid, WAUW! Ik zat samen met een andere moeder te snotteren. Alle kinderen zitten op het dok als Guus naar het water gaat, ook hij mag het water niet in. Na een 10 minuten gaat iedereen het water in, we weten niet meteen waarom het anders is dan normaal. Kort daarna gaat weer iedereen uit het water …..????????....... We kijken elkaar vragend aan, uiteindelijk blijken er 2 dolfijnen even een momentje samen te hebben, tja de natuur doet zijn ding ;-) en wij zien zo mee en dan een mooie sprong. Ze besluiten uiteindelijk om de sessie te stoppen en deze later op de dag in te halen. Alle kinderen vinden het prima. Zoals gewoonlijk daarna lekker wezen ontbijten. Daarna zijn we gezellig bij Jasper, Stella en Daan op bezoek geweest. Nou fam. van Orsouw, jullie appartement ziet er goed uit!, precies zoals op de foto’s. Grote Daan heeft even met Guus en Henri gezwommen, daarna lekker tosti’s gegeten. Ik loop samen met Guus en grote Daan naar het CDTC en de rest volgt kort daarna. Guus ging met vurige ogen het water in, hij had er duidelijk zin in! Heerlijk gezwommen en vol trots de oefeningen uitgevoerd. De therapie zit er weer op. Iedereen wacht boven op elkaar. Op een gegeven moment ben ik Guus en Henri kwijt, lichte paniek ….. maar uiteindelijk gevonden. We gaan nog even met grote Daan en zijn ouders mee naar hun appartement. De therapie dag voor Guus zit er nog niet geheel op, we gaan om 16.00 nog even naar Mathias voor de Brucker methoden, met deze methode worden er elektrodes op een lichaamsdeel geplaatst en kun je via een beeld scherm zien/speaker horen of je de juiste spieren aan kan aanspannen en train je spieren. De elektrodes worden op Guus zijn linker onderbeen geplaatst en ze gaan de spieren in de tenen oefenen. De uitleg was niet geweldig naar Guus en hij deed het wisselend tot matig. Henri heeft voor de 2de sessie Guus duidelijk uitgelegd wat hij moest doen, hij reageerde toen beter, dit viel Mathias ook op. Guus is veel met zijn omgeving bezig en doet zijn best. Hij moet erg gemotiveerd worden. Deze methode sluit niet aan bij Guus, maar niet geprobeerd ………. Wel is duidelijk dat Guus linken kan leggen, echter heeft hij wel de juiste stimulatie nodig. We gaan daarna naar huis en eten iets, want Guus kan wel wat energie gebruiken. Begin van de avond begint Guus te huilen, hij is intens verdrietig en heeft pijn. We denken dat hij kramp in zijn voet heeft ivm het harde werken. Lekker voetje gemasseerd, douche in en daarna tevreden naar bed. Daan heeft het ook super gedaan vandaag, die was allemaal geluid met zijn lippen aan het maken en keek daar trots bij, wat een heerlijk ventje! Op naar morgen!

• 19 Juni 2013 - 08:29

Opa Oma:

Wat 'n dag hebben jullie weer gehad, het lezen van hetgeen jullie zien... Guus lopend uit de Office. Ook in Winssen is het Wauwwwww. Keigaaf zeg!
    Knuffel voor jullie allen pap mam

• 19 Juni 2013 - 18:21

Jolanda:

Super van jou Guus! Ga zo door jochie en nog veel plezier samen! Groetjes de Verbakeltjes