Derde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Derde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Derde therapiedag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

13 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

Vanochtend geen koorts, dus de derde therapie-dag zit erop. Het schema is aangepast op Guus. Guus krijgt langer therapie in een kamertje en blijft daarna de gehele tijd in het water. Wij wachten altijd totdat hij naar het dok gelopen is en gaan daarna naar ons plekje waar we Guus op een afstandje kunnen zien. Hij komt de office (het gebouwtje waar ze binnen oefenen) lopend aan een stok naar buiten. Josien heeft een stok vast en loopt naar achteren, Guus heeft de stok met beide handen vast en loopt zelfstandig, nog wel wiebelig maar toch! Merel loopt wel achter hem, maar heeft hem niet vast. Super om te zien hoe hij dit doet. Eenmaal in het water met Merel en Chabelita is het weer een groot feest. Guus houdt Merel erg in de gaten en zoekt regelmatig oogcontact, hij is erg gefocust op haar en Chabelita. Guus kan niet zomaar 1 zoentje geven, het zijn er echt meer. Geweldig om te zien hoe hij dit toelaat en zelf doet. Het kiezen van de activiteit d.m.v. plaatjes gaat best goed. Guus heeft een beetje last van alle prikkels om hem heen. Hierdoor heeft hij langer de tijd nodig om een goede keuze te maken. Merel houdt 1 hand vast en met de andere moet hij 1 kaartje pakken. Guus wilde zich er snel van afmaken door een paar keer tegen het kaartje aan te slaan, maar nee, daar trapte Merel niet in. Guus goed het kaartje pakken en wat doet meneer … hij pakt het kaartje goed vast! Een van de keuze was een surfboard, ohhhhh wat heeft hij genoten! Het kon hem niet hard/snel genoeg gaan. Het zwemmen is klaar en dan hebben we zoals altijd een evaluatie met Merel. Zij geeft aan dat Guus het goed doet. Het kiezen binnen gaat goed, Merel heeft het idee dat hij hele bewuste keuzes maakt. Tevens zijn ze aan de slag gegaan met het slikken i.v.m. het zeveren, kijken of dat ze daar ook iets mee kunnen. Dus een geslaagde dag! Vanmiddag zouden we een familieswim hebben, maar helaas ook vandaag kreeg Guus ’s middags weer koorts en hebben we dit moeten afzeggen. Hij was echt beroerd. En dan zit je in een vreemd land, zonder familie, vrienden en das toch best wel heftig. Gelukkig na wat medicijnen en 2 halve aardappels onder zijn voeten(dit is een Curaçaos middeltje tegen de koorts) ging het tegen etenstijd weer wat beter. Goed gegeten en nog wat gespeeld met Daan. Nu lekker in bed en hopen dat hij zich morgenvroeg weer goed voelt!
Met Daan gaat het goed. Die is een lekker duidelijk eigen willetje aan het ontwikkelen. Hij vindt het heerlijk om in zijn blote bast op ons bed in slaap te vallen. Hoe klein hij ook is, hij pikt gewoon het hele bed in ;-)

• 13 Juni 2013 - 09:03

Opa Oma:

Net gelezen hoe hij de derde dag ook weer heeft kunnen oefenen met Merel en Chabalita. Wat 'n knul zeg.... de keuzes en ervoor gaan. Ook het lopen met de stok... oma zit met 'n brok in de keel achter de computer.Dromen over ooit mag toch wel he? Dat ze misschien nog wat kunnen ivm drinken, slikken enz.. het zou te mooi zijn om waar te zijn, maar dat is toekomst. Er word aan gewerkt en zoals we eerder van jullie weten werkt de therapie nog heel lang door. Daarbij komt dat onze grote jongen niet fit is en dat wreekt hem iedere dag. Dat jullie je nu alleen voelen , ik voel met jullie mee en zou graag bij jullie zijn.
    En... Daan dat grote bed inpikken is helemaal niet gek, heb je lekker de ruimte! ;-)
    Dikke knuf voor allemaal.

• 13 Juni 2013 - 09:51

Jolanda Verbakel:

Hoi allemaal, met een glimlach op mijn gezicht zit ik jullie berichtjes te volgen...zo herkenbaar...heerlijk met de gedachte dat ons dit allemaal ook weer mag overkomen in het voorjaar, mede dankzij jullie! En wat goed van Guus ondanks dat hij niet fit is toch zo je best doen! Hopelijk helpen de Curaçaose aardappels hem om de koorts te bedwingen. Succes met de verdere therapie, wij gaan morgen een feestje bouwen tijdens het benefietdiner en proosten op een fijne vakantie met veel successen voor Guus en jullie allemaal, groetjes Jolanda.

• 13 Juni 2013 - 14:03

Miranda:

Oh ik begin me een beetje schuldig te voelen, zo hier in dat verre Eindhoven...
    Wel mooi om te lezen dat hij tich geniet en nieuwe dingen laat zien!t kaarsje is voor de orthodontist nog niet gelukt, dan doe ik t dadelijk tussen school en zwemmen in!
    Ik hoop wel dat jullie ook nog toekomen aan t genieten van de vakantie en van Daan!
    Ik blijf jullie volgen, heel veel knuffels(er ligt een grote te wachten bij ons thuis van Birk voor Guus en Daan) en beterschap voor Guus! X Miran