Tweede therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Tweede therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Tweede therapiedag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

12 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De tweede therapie-dag zit erop. Guus ging vol goede moed zonder koorts naar de training. Eerst even kort overleg over hoe het gegaan was de afgelopen uurtjes. Eenmaal in het water is er besloten het programma om te gooien. Guus heeft geen dok-tijd maar blijft in het water en stopt iets eerder, zodat ze nog op de kant kunnen oefenen. Guus doet het geweldig. Hij is zoveel rustiger dan 2 jaar geleden. Tijdens het zwemmen houdt hij Merel in de gaten en zoekt ook echt oogcontact. Samen met Merel kiest hij een plaatje wat hij gaat doen. Het kiezen op de kant ging vandaag goed, hij maakte een doelbewuste keuze! In het water vond hij dit nog moeilijk. We spreken met Merel af dat we morgen nog eens kijken of het kiezen binnen een gelukstreffer was of doelgericht ….. spannend!!! Aan de motivatie en concentratie ligt het niet. Wat is het toch een doorzettertje die weet wat hij wil! We gaan weg met een goed gevoel en kijken al uit naar morgen. Ze willen ook dan de therapie anders indelen, fijn dat ze zo meedenken! Helaas heeft Guus vanmiddag toch weer koorts gekregen … Rustig aan gedaan, dat wil zeggen lekker gaan slapen en een beetje op ons appartement hangen. Eind van de dag is de koorts weer gezakt en besluiten we (aangezien Guus iedere keer naar de deur gaat) toch iets te gaan eten bij Hemingway. We hadden net ons eten besteld en meneer had een giga dunne poepluier. Snel verschoond en omgekleed, niks aan het handje. Helaas net nadat we het eten op hadden was het weer raak . Snel terug naar huis. Hier maar meteen maatregelen getroffen (schoon beddengoed en een emmer). Guus ligt nu in bed met zijn dosis medicatie. Nu maar hopen dat hij een goede nacht heeft. We maken ons wel zorgen, maar hopen ……..

• 12 Juni 2013 - 08:31

Opa Oma:

Wat fijn dat de 2e therapiedag toch mogelijk was . Dat hij zo gemotiveerd bezig is,weet wat Merel bedoeld... de keuzes die hij maakt.Het doet ons veel dit te lezen.We hopen met jullie mee dat hij weer lekker in z'n velletje komt.

• 12 Juni 2013 - 08:45

Miranda:

ik leef met jullie mee! zo goed gestart, 't zou toch erg vervelend zijn dat dat om zo'n reden (bronchitis, hoe verzin je 't), moet afbreken! Ik hou fb en de blog goed in de gaten en brand zo meteen een kaarsje! Gewoon omdat 't kan!
    veel liefs,
    Miranda

• 12 Juni 2013 - 09:09

Iduna:

Sjonge wat een heel verhaal zeg.
    Het gaat allemaal niet gemakkelijk hè, met de koorts en zo.
    Maar wat een enthousiasmel. Fijn om dit te kunnen lezen. Alle goeds voor jullie van ons allemaal.

• 12 Juni 2013 - 22:39

Karen:

Guus zet hem op! Morgen weer een nieuwe kans om te spelen met de dolfijn.
    Ben super trots op jullie allemaal!

• 12 Juni 2013 - 22:39

Karen:

Guus zet hem op! Morgen weer een nieuwe kans om te spelen met de dolfijn.
    Ben super trots op jullie allemaal!