Eerste therapie-dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Eerste therapie-dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Eerste therapie-dag

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

10 Juni 2013 | Curaçao, Curaçao

De eerste therapiesessie zit erop! Guus was helaas niet helemaal fit, hij kon zijn warmte niet kwijt. En ging dus met verhoging/koorts naar de therapie. Bij aankomst werden we ontvangen door Merel (zijn therapeute) en Josien (stagiaire) . Zij begeleiden Guus de komende 2 weken. Tijdens de intake hebben we de concrete doelen besproken. Er zijn momenteel genoeg doelen om aan te werken (communicatie met plaatjes of computer, motoriek, balans, drinken en zindelijkheidstraining). Dus VEEL, te veel, we gaan de komende week eens kijken hoe we dit gaan aanpakken en of we iets met alle doelen kunnen doen. De doelen voor de eerste dagen: balans en communiceren met plaatjes. Een leuke verrassing voor ons: Sonya de dolfijntrainster van de vorige keer is deze keer weer bij de therapie aanwezig. Nadat ze ons een dikke knuffel had gegeven, ging Guus aan het werk. Guus kreeg direct een grote pindabal op zijn schoot, vol trots kijkt hij naar iedereen van zie mij nou! Guus voelde zich als een vis in het water, er was duidelijk herkenning te merken! Hij was veel rustiger met de dolfijn dan de vorige keer. Chabelita (de dolfijn waar Guus les van krijgt) mocht Guus zelf zoenen en Guus zoende fanatiek mee! Het kiezen van de plaatjes gaat goed, wel moet 1 hand van Guus vastgehouden worden anders komt er van kiezen niks en pakt hij beide plaatje, en wil daar van alles mee doen. Ze wisselen dit met links en rechts af, het lijkt erop dat onze Guus een linkspootje is. Zijn concentratie is goed en zijn wil is geweldig. Terug op het dok, gingen ze de balans oefenen, ook hier was zijn fanatieke blik te zien, ohhh wat wilde hij graag.
Na het oefenen op het , gingen ze weer het water in, het kon voor Guus niet snel genoeg gaan! Weer in het water deed hij het geweldig. Hij koos om met de ring te spelen. Hij pakte de ring van de neus en gooide deze met behulp van Merel weer in het water. Terug op de kant liep hij samen met Merel en zijn rolstoel helemaal naar de douches. Merel was erg tevreden over hoe hij het gedaan heeft en wij ook. Daarna zijn we lekker gaan ontbijten en even zwemmen in de zee. Nu ligt hij zonder verhoging/koorts in zijn bedje, hopen dat dat zo blijft. Op naar de volgende dag!

• 10 Juni 2013 - 21:13

Ben:

Wat goed om te lezen zeg!!!
    En fijn dat de koorts/verhoging gezakt is...
    We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen de komende twee weken.

P.S.: doe Merel en Josien de groeten van ons ;)

Ben, Twanny, Loek & Tim

• 11 Juni 2013 - 22:36

Familie Verbakel:

Hoi hoi eindelijk gevonden, was al zo benieuwd naar jullie verhalen! Ja Chabelita kan errug goed kussen, daar weet Rens ook alles van! We gaan jullie zeker volgen...GENIET!!! En veel succes met alle doelen, groetjes de Verbakeltjes

• 12 Juni 2013 - 08:40

Miranda:

Eindelijk tijd om even er lekker voor te gaan zitten en de verhalen te lezen. Zo te zien is Guus en zijn jullie weer helemaal in jullie element. Hopelijk is de bronchitis wel al wat onder controle... maar zo ver ben ik nog niet op waarbenje.nu.. da's van fb :-S
    Geef ze allebei een hele dikke knuf!! nu snel naar 't volgende verslag

• 13 Augustus 2014 - 11:27

Carla Wolffenbuttel:

Deze week is op Curaçao een trouwring opgedoken met de naam Merel erin. Kan deze verloren zijn door de partner van deze Merel? Google maar even en je vindt het bericht zo.