Vierde therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Vierde therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Vierde therapiedag

Door: Henri

Blijf op de hoogte en volg Guus

31 Mei 2018 | Curaçao, Willemstad

De begroeting bij het CDTC duurde Guus te lang. Hij was namelijk al onderweg naar binnen nog voordat wij zijn therapeuten begroet hadden. Slim ook, want hij weet dat er altijd iemand volgt, in dit geval de therapeuten. 1-0 voor Guus.
Guus begon de sessie al met duidelijke vermoeidheid-verschijnselen. Of dat te maken had met zijn oorontsteking of met de intensieve zwembadsessie de dag ervoor weten we niet. Wel dat hij het zwaar had. Daarom iets meer tijd op het dok vandaag.
Ook had Bonnie, de dolfijn bedacht dat het goed was als Guus diepe druk ervaarde. Volgens plan zat Guus tussen Faye en Bonnie, waarna Bonnie haar zij-vinnen stevig om Guus heen klemde. Volgens de therapeut was dat niet perse de opdracht aan de dolfijn geweest. Knap staaltje dolfijnen-denkwerk, op het dok wordt Guus ook steeds met diepe druk aangepakt.

Tijdens de sessie vandaag kwam Myrthe bij ons zitten. Myrthe is psycholoog in dienst van CDTC, ze kwam eens even kennismaken met ons, en luisteren naar hoe wij in de wereld staan. We hebben haar verteld over hoe wij Guus ervaren, en zien dat hij vaak onderschat wordt. Dat wij daarom overal staan te schreeuwen om dat begrip wel te krijgen en dat dat wel heel veel energie kost.
Ook vertelden we dat we, omdat we hoger opgeleid zijn en er goed uitzien (laten we daar gewoon eerlijk over zijn ;-)), onze situatie vaak onderschat wordt, waardoor we er uiteindelijk vaak alleen voor staan. Zelfs professionals onderschatten dat vaak.
Na de therapie hebben we Daan weer opgezocht (die kan nooit ver weg zijn, het is een eiland hier) en zijn we met zijn drieën een drankje gaan doen. Christel was ondertussen naar de supermarkt.
Omdat we de zee nog steeds niet in kunnen vanwege de aanwezigheid van Portugese Oorlogsschepen en om de vermoeidheid van Guus, gaan we terug naar het appartement. Na de lunch naar het zwembad waar Guus en Daan hun kunsten weer laten zien. Lekker hoor, de bommetjes vlogen me om de oren!

• 02 Juni 2018 - 05:01

Nelly:

Watbfijn Henri en Christel,dat er ook aan jullie gedacht wordt,tijdens dit verblijf.Een luisterend oor vinden is vaak moeilijk,maar oh zo belangrijk,zeker in jullie situatie.

• 02 Juni 2018 - 06:24

Linda:

Je leert ons nog van alles Henri. Dankjewel

• 02 Juni 2018 - 07:34

Opa En Oma Verploegen:

Mooi om te zien,dat ons menneke karakter toont! We genieten van jullie blog.Liefs ops en oma