Dag 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: HEnri

Blijf op de hoogte en volg Guus

07 Juni 2018 | Curaçao, Willemstad

Terwijl Guus al aan de slag was met het eerste deel van de therapie, mochten we mee met het broertjes- en zusjes programma. Daan neemt hieraan vanaf het eerste moment deel, en mocht zijn zelfgemaakte boekje presenteren. Omdat in veel gezinnen het toch vaak draait om het gehandicapte kind, is dit programma er om juist de broers en zussen zich heel waardevol te laten voelen, en centraal te zetten. Ook wordt er veel aandacht besteed aan hoe het is om een broer of zus te hebben die anders is. Wij waren gevraagd om een brief te schrijven aan Daan, waarin we vertelden hoe belangrijk, lief en bijzonder hij is. Het schrijven was geen probleem, het voorlezen van zo’n brief is, ondanks dat we dit soort dingen in het dagelijks leven ook vaak tegen elkaar zeggen, best lastig!
Hoe een gouden ventje dit is, bleek wel uit zijn reactie: ik vind het niet eerlijk dat Guus niet zo’n brief heeft gehad. We hebben beloofd ook een brief voor Guus te maken.

Verder met de therapie: Guus wilde geen keuze maken tussen keuze-plaatjes, want was hem beloofd dat hij met de dolfijn mocht spatteren als de oordoppen inbleven. Pas nadat therapeut herhaalde dat als oordoppen goed inbleven, hij inderdaad zou mogen spatten aan het einde, wilde hij weer keuzes maken. De oordoppen bleven perfect in vandaag.

• 08 Juni 2018 - 15:55

Pap En Mam:

Toch goud eerlijk van Daan ! Hij ziet z'n broer niet als gehandicapt etc.. Guus is gewoon Guus en draait z'n rondje in jullie gezin. Van dat standpunt uit zoals ook met andere dingen heeft hij dus zeker gelijk. Hij 'n brief Guus ook. Dat zo'n brief voorlezen gebroken stemmen oplevert en evt. bijbehorende tranen in ooghoeken ( Daan zal gek kijken pap mam waarom huil je nu) ... Lieverds ik/wij zou niet anders zijn. Sommige gevoelens liggen zo aan de oppervlakte heb je weinig bij nodig om de waterval aan te zetten.
    Guus je hebt gelijk oordopkes in moet beloond worden en spatteren is nog al niet leuk! Dat je dat eerst duidelijk wilt hebben is aan jou! Jij bent Guus Verploegen en probeer me niet iets wijs te maken wat je misschien niet nakomt... dan sta ik ook nergens voor in! Hoop dag10 ook nog te lezen, dan is de koek weer op ! Lief viertal, we houden van jullie, geniet nog ff van dit weekend daar en van elkaar. Henri, Christel, Guus en Daan 'n dikke pakkerd uit Winssen opa en oma