weekend - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

weekend

Door: christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

27 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

Weekend: het is zaterdag, de dag voor de familyswim. Guus gaat niet mee, die gaat bij het sea aquarium kijken en andere dingen doen. Daan loopt vol trots mee en trekt zijn ‘zwempak’ aan en hij krijgt een drijver om. We lopen met zn drieen naar het dock, Heike gaat speciaal voor Daan mee, zij gaat als eerste met hem in het water. Hij doet het echt super goed, is niet bang en doet netjes mee, wel zie ik hem enorm klappertanden van de kou, maar wanneer Henri en ik het water in mogen verandert zijn gedrag, hij wil bij papa zijn en roept regelmatig naar Henri, we hebben hem een paar keer kunnen afleiden, maar 10 minuten voor tijd is hij op het vlot gaan zitten en heb ik het ook voor gezien. Kanoa is een onstuimige jonge dolfijn, die nog een rustige approach moet leren. Henri heeft tijdens de swim een trainingoefening met Kanoa mogen doen Tijdens deze oefening wordt Heike (zij was er voor Daan) geroepen een van de kinderen heeft iets, tja en wie zou dat zijn……. Inderdaad onze Guus. Hij heeft zijn zonnebril in het water gegooid, ik weet niet wat die 2 van ons hebben met dingen in het water gooien, maar Heike heeft de zonnebril gevonden en netjes aan Guus gegeven. Tot slot heeft hij een paar rondjes met Kanoa gedoken, ze hadden het beiden naar hun zin. Ik kijk op het vlot samen met Daan hoe ze dit doen en dan dan is het alweer tijd om gedag te gaan zeggen. De dolfijnen nemen op een spectaculaire manier afscheid, alle 5 springen ze gezamenlijk in de lucht. Na deze innerverende ochtend snel naar het appartement om te douchen en aan te kleden. Henri gaat met Ewout, Miranda, Rinke en Birk duiken en ik ga met de kids naar Willemstad. Vol trots heb ik daar met mijn mannetjes gelopen, Guus en Daan lopen met momenten hand in had en ik loop achter de rolstoel, dit zijn van die momenten dat ik zo intens gelukkig ben en glim van oor tot oor!!!  Samen geluncht, gedronken, over de pontjesburg gelopen, gedanst, gespeeld en een ijsje gegeten. Tegen een uurtje of half 5 toch een contact gezocht met onze duikers, zij waren klaar om richting Willemstad te komen, ook zij hebben het goed gehad! We besluiten nog wat in Willemstad te eten bij het rif fort. Daan heeft daar heerlijk gespeeld ondanks de vermoeidheid, maar toen kwam de omslag….  en gillen dat hij kan!!! Gelukkig was hij na een paar momentjes apart nemen weer zo lief als het maar zijn kan. Heerlijk gegeten onder het genot van het klotsen van de zee op de stenen. Na dit alles met het busje naar huis en naar bed! Drumi dushi!
Zondag, we hebben eens uitgeslapen tot half 8!!! Rustig opgestaan, wat gedronken en daarna aangekleed om naar Hemingway te gaan voor ons ontbijt. Na het ontbijt het vaste ritueel: zon, zee en zwemmen. Guus ligt heerlijk in al zijn drijfspullen en Daan speelt in het zand, opeens staat er iemand van de security die wil dat Daan ook drijfspullen aankrijgt, dus Daan ook aan de kant zijn zwemvest aan. Ik kan alleen maar zeggen, we hebben heerlijk gedobberd, gesnorkeld, zandkastelen gebouwd. Tegen een uurtje of 2 alle spullen gepakt en terug voor de late lunch en siësta. Guus geeft aan dat hij zich niet lekker voelt, er zit wat ontlasting dwars en dit heeft meteen impakt op zijn gehele gestel. Uiteindelijk besluiten ons aan te kleden en te gaan eten. Na het eten lopen we terug naar ons appartement via Hemingway waar live muziek was. Guus vind dit geweldig, dus we maken nog even een tussenstop. Heerlijk met de heren gedanst, iedereen geniet in volle teugen. Rond een uurtje of 9 besloten om toch maar naar het appartement te gaan, want morgen is weer een drukke, intensieve dag. Nadat ze klaar waren voor het naar bed gaan, nog even met de elektrische tandenborstel van Guus gespeeld op het bed van papa en mama, zo lief om te zien hoe ze met elkaar omgaan!!! Henri blijft nog even bij Guus slapen, want die wil uit zijn bed klimmen en dat is GEEN goed idee!!! Ik crash nog even bij de buren

• 27 Juli 2015 - 18:00

Opa En Oma Verploegen:

We delen jullie weekendgevoel.Fijn met de jongens samen lopend in willemstad Christel.Wat zal je dat 'n goed gevoel gegeven hebben.Daan in het water....iedere dag blij dat we jullie mogen volgen.

Wij hopen dat de nieuwe week jullie nog goede vorderingen mag laten zien.
    Guus kanjer, voor dat je naar Curacao en nu heb je laten zien dat je vooruit wilt.
    Geweldig knulleke , je bent 'n volhouder. Petje af voor jou, papa, mama en Daan.

Dikke knuffel voor jullie allemaal, hartelijke groet aan de Buhlers
    Liefs pap en mam

• 27 Juli 2015 - 20:24

Frans En Mieke Simons:

wnemen ons petje af voor jullie wij hebben nog gezocht voor een pluim
    op jullie hoed maar zo,n grote pluimen hebben ze niet
    geniet er maar lekker van
    wij zijn trots op jullie