therapiedag 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu therapiedag 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

therapiedag 2

Door: christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

23 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

Dag 2 van de dolfijntherapie: Guus heeft er zin in, we komen samen het terrein op gelopen en hij heeft een grote smile op zijn gezicht, Bibi staat ons al op te wachten. Na 20 min binnen gewerkt te hebben komen ze naar buiten. Guus zit op de schoot van Bibi en zij zit op een plank met wieltjes. Guus heeft de bak op schoot met al zijn zwem- en oefenspullen. Hij ziet er relaxed uit! In het water weer goed gewerkt met Kanoa, Guus lijkt rustiger dan 2 jaar geleden. Hij kiest dmv plaatjes uit wat de Kanoa moet doen, hij kiest voor de stok en de bal, hij geniet intens en ooooo wat doet hij het goed. De water-tijd zit erop, het is doc-tijd. Guus wordt omwikkeld in een rubberen mat, hij ligt op zijn rug, op deze manier krijgt hij veel diepe druk, dit is om hem beter zijn lijf te laten voelen en om hem te laten ontspannen. Tevens geeft Bibi hem op diverse plekken nog extra diepe druk, Guus ontspannend er helemaal van en kijkt Bibi met een grote glimlach aan. Na deze doc-tijd is het weer water-tijd, hij geeft Bibi ineens een dikke knuffel, dat zit wel snor tussen die twee ! Guus werkt weer goed mee. Tijdens de evaluatie geeft Bibi aan dat Guus goed reageerde op de diepe druk en dat hij daarna nog meer ontspanning in zijn lijf had en meer gefocust met zwemmen, aaien en de overige oefeningen. Na het harde werken zijn we gaan ontbijten op ons vaste plekje Hemingway. Guus had zijn boterhammen nog niet op of hij gaf al aan dat hij naar de zee wilde! Daan zat ook op hete kolen want die wilde naar ‘zijn’ Rinke en B toe. Eenmaal in de zee werd de lucht steeds donkerder , net zoals gisteren zijn hier de meningen erg over verdeeld ;-). Echter was het een forse regenbui en zijn we gaan schuilen, na even gezeten te hebben toch zin in iets warms, echter de bediening kwam niet bij ons schuilplekje want dan moesten ze door de regen. Miranda onze regenaanbidster regelde het wel even en kwam terug met koffie, warme chocomel +slagroom en ananassap. Toen de regen voorbij was zijn we naar ons appartement gegaan voor siësta. Einde van de dag zijn Ewout en Henri nog gaan rennen bij de plaatselijke sportschool en heeft Miranda heerlijke pannenkoeken voor iedereen gebakken. Na het eten naar bed want morgen is het weer vroeg dag!

• 23 Juli 2015 - 06:59

Conny :

Wat leuk om zo mee te mogen genieten van jullie reis en belevenissen van Guus .Dikke knuffel Conny

• 23 Juli 2015 - 08:43

Nelly:

wat leuk om te lezen dat Guus het zo goed doet.Daardoor hebben jullie het ook fijn.
    Geniet van alles wat er aanwezig is.Heerlijk allemaal.
    Fijne dagen verder en voor Guus:Ga zo door Guus!
    Liefs voor jullie allemaal vanuit Wijchen.
    Nelly en Henk

• 23 Juli 2015 - 17:44

Opa En Oma Verploegen:

Wat geweldig wat jullie samen mogen zien gebeuren in en bij het water.Ook Curacao kent z'n regenwater. Zal we warm water zijn.Hier slechte WiFi ,maar de volhouder wind. Hoe Dan room, we proberen meerdere keren per dag de site, Maar nu lezen we gelijk dag 2 + 3.

Knuffel voor allen,extra natuurlijk voor Guus en Daan
    Pap en man vanuit oostenrijk