Dinsdag, week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Dinsdag, week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Dinsdag, week 2

Door: Henri

Blijf op de hoogte en volg Guus

29 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag eens een stukje van mijn hand!

vanochtend was Guus al vroeg wakker, de nacht was nog niet afgelopen wat mij betreft. Daan hield het daarintegen tot ruim na 8 uur vol, terwijl de therapie om 8 uur begint.
Christel en Guus gingen dus alvast naar het therapiecentrum. Daan en ik volgden wat later. Tijdens de therapie werd vandaag verder gegaan op het gebied van prikkelverwerking en met drinken. Hoewel we naar aanleiding van de recente medicijnvergiftiging die Guus heeft gehad onze doelen naar beneden hebben moeten bijstellen (de hele prikkelverwerking is niet meer onder controle, dat is nu 1 van de hoofddoelen) hebben we vastgehouden aan drinken. Vandaag had Guus er weer heel veel zin in! Hij lijkt steeds beter door te hebben dat hij subtiel moet zijn om de dolfijn bij zich te houden. De reguliere oefeningen worden gedaan. Gisteren is in en overleg met de S.I. specialiste gekomen dat kinderen met Angelman Syndroom ooit beter drinken uit een beker met verticale strepen erop. Dus een paar banen ducttape op een gele beker geplakt en voila, uitproberen maar. Tot onze stomme verbazing accepteerde Guus de beker in/aan zijn mond en dronk er zelfs wat uit. Het meeste liep langs zijn kin naar buiten, maar toch… Interessant om mee verder te gaan. Na de therapie hebben wij het nog een paar keer geprobeerd, nog zonder veel resultaat. Morgen maar weer eens verder zien dus. Wel heel spannend dit, het zal toch niet?!....

Daarna zijn we naar Curaçaos meest bekende kruidenvrouw gegaan: Dinah Veeris. Guus kreeg daar een healing, zijn chakra’s zijn opengezet en gereinigd. Geen idee wat ik daarvan moet vinden, Guus zijn lijf wel: na dagen van obstipatie gaat hij een paar kilo lichter (ik overdrijf soms wat hoor) slapen! Ons hele verblijf hier heeft hij moeite met in slaap vallen, vandaag was hij al voordat ik hem naar bed bracht in slaap gevallen. Een heel bijzondere dag dus weer!

• 29 Juli 2015 - 22:24

Opa En Oma Verploegen:

Vanuit Winssen volgen wij weer de vorderingen en zijn soms even verbaasd als jullie!
    Wat gaan hij laten zien de komende tijd met drinken ( zou geweldig zijn, mar verwacht nog even niet te veel)
    Verder de obstipatie en hulp van kruidenvrouwtje in deze, gelukkig maar dat het heeft geholpen.
    we blijven met jullie hoop houden.

Succes weer en knuffels voor jullie allen
    Groetjes pap en mam

• 30 Juli 2015 - 21:55

Karen:

Leuk Henri, nu eens een berichtje van jou!
    Fijn om te lezen dat jullie het goed hebben daar. En dat Guus er weer energie van krijgt is zeker!
    Geniet van deze tijd en van elkaar.
    Groetjes Karen