Vijfde therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Vijfde therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Vijfde therapiedag

Door: Henri

Blijf op de hoogte en volg Guus

01 Juni 2018 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend had Guus duidelijk meer energie dan gisteren, en hij ging snorkelen tussen de roggen. Waaat? Dolfijntherapie toch?
Neen, Guus moet meer zelfvertrouwen ontwikkelen, dus hoe gaaf zou het zijn als hij dit kan!
En, eerlijk is eerlijk, hij vond het wel wat. Na een korte onwennige kennismaking met het masker, won zijn nieuwsgierigheid het en ging hij maar eens wat onder water kijken. Gaaf dit! Volgende keer neem ik hem zelf mee snorkelen, hoe cool is dit!

Daarna weer terug naar ons vertrouwde programma, en ging Guus alsnog met Bonnie aan de slag. Guus had zoveel energie dat hij deze keer geen pauze kreeg en aan 1 stuk door mocht zwemmen. De klik tussen Guus en dolfijn is duidelijk aanwezig, en zowel Bonnie als Guus hebben geen stimulansen nodig, hebben zelf een beeld bij wat nodig is. Zo heftig zelfs, dat dat Bonnie vergat terug te gaan voor haar beloning: een lekker harinkje.
Na 1 week maken we de balans op:
* Zelfvertrouwen groeit duidelijk
* Zijn voeten zijn veel ontspannener
* Guus is een stuk sterker dan vorige keren, de jetleg problematiek was er, maar Guus had het onder controle

Met deze stand gaan we de rust in, maar niet voordat Daan terug is gekomen van het broertjes en zusjes programma. De zee is weer veilig, dus hij had gezwommen. En niet lafjes: hij was zonder hulp naar de overkant van de baai gegaan en weer terug! Lekker hoor, dit ventjes schreeuwde vorige week nog het hele eiland bij elkaar als we hem loslieten in het water!
Later vandaag hebben we dit nog eens een paar keer over gedaan, gaaf om te zien hoor. En guess what? Guus zwom met een beetje hulp van mij (ik zorg alleen voor de beweging) gewoon mee!

• 02 Juni 2018 - 05:02

Nelly:

Geweldig,wat een kanjers zijn het!

• 02 Juni 2018 - 06:52

Lindsy:

super om te lezen dat

• 02 Juni 2018 - 07:47

Ops En Oma Verploegen:

Wat een geweldige dag! Alles mee ...zowel Guus als Daan hebben enorme vorderingen laten zien. Fijn dat er zo'n goei klik is tussen Bonnie en Guus . Heb 'n goei weekend hierna . Niks moet, alles mag.Liefs uit het CWZ.. oma verploegen

• 02 Juni 2018 - 15:53

Pascalle:

Bijzonder om te lezen wat die dolfijn met Guus doet.