woensdag, week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu woensdag, week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

woensdag, week 2

Door: christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

29 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

Guus heeft een heerlijke nacht gehad en t/m 7.15 geslapen!!!!!! Om 7.55 de deur uit, handdoek halen en naar het CDTC. Guus heeft er weer zin in, wanneer de therapeuten de kinderen komen halen rijdt hij meteen met de stroom mee om naar binnen te gaan ! Na een half uurtje komen ze naar buiten, Bibi draagt hem. De eerste helft van de water-tijd ziet er van de kant goed uit, daarna is het dock-tijd. Het vaste programma wordt gedaan diepe druk, vibrerende dingen+ het drinken uit de beker, daarna weer water-tijd. Meneer was op een afstandje goed bezig, het zag er rustig uit en ze vonden het tijd voor een nieuwe oefening: op de mat door het water met Bibi en Babette (dolfijntrainster) en de visjes in de koelbox voor Kanoa ;-). Tja ……… en toen ……. tijd voor waterlanders bij mama … Guus wordt op zijn knieën gezet en Bibi houdt hem vast, dat gezicht van Guus op de mat, een grote glimlach van kijk mij een trots en stoer zijn, vervolgens geeft hij zelf aan dat hij er genoeg van heeft en zet zijn ene been eronder zodat ze kunnen gaan zitten. Vervolgens gaan ze allemaal op hun buik liggen en komen Kanona en Papito heel dicht bij en aait hij ze heel rustig op hun snuit, dit deel van de therapie was zo ontzettend super gaaf om te zien!!! Maar aan alle stoere dingen komt een eind, helaas was het tijd . Na het douchen komt Guus samen met Bibi omhoog gelopen, hij doet zo zijn best om zijn linkervoet goed neer te zetten, tevens zien we dat hij zijn bovenlijf meer gebruikt om balans te houden. Tijdens de evaluatie geeft Bibi aan dat hij SUPER heeft gewerkt!!! Binnen hebben ze gewerkt met ja en nee, via plaatjes was het nog moeilijk, maar met 2 knoppen met uitspraak ja/nee leek het beter te gaan. Ook het gericht iets pakken uit een doos gaat steeds beter, hij fladdert vandaag bijna niet. Het drinken ging wisselend, maar er zaten 2 slokjes tussen! Ook Bibi vond de mat in de zee ook geweldig, ze is super trots op Guus en wij dus ook!!! Ook gaf ze aan de Kanoa regelmatig naar de linkervoet van Guus gaat om daar druk tegen aan te geven, wat zijn het toch bijzondere gave dieren! Daarna onze vaste structuur, zonder bijzonderheden of gekke anekdotes ;-). Het is genieten!!!

• 31 Juli 2015 - 14:24

Opa En Oma Verploegen:

Geweldig wat we weer mogen lezen.Op z'n knietjes, geweldig zeg! En wat bijzonder, Kanoa zelf intelligent genoeg om zo gericht op Guus,bezig te willen zijn met juist z'n linkervoet.En dan het begrijpen van ja en nee a an de hand van knoppen. Z'n handjes redelijk onder controle, bij het aanwijzen ervan. Ook dit zijn stapjes omhoog toch! Ookl het rustig aaien, wat moet dit geweldig zijn om als pap en mam te mogen aanschouwen!

We gaan snel de volgende blog lezen Ben blij dat jullie deze steeds schrijven!
    Knuffel voor allemaal van pap en mam