Therapiedag 4 en 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu Therapiedag 4 en 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

Therapiedag 4 en 5

Door: christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

25 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

Dag 4: Vandaag begon de dag net als alle andere rond een uurtje of 6.45, Guus begint om 8.00 met zijn therapie en moet van te voren ingesmeerd worden, medicijnen krijgen en wat eten en drinken. Op een een of andere manier loop ik dan keer op keer 2 minuten voor 8 hier gejaagd weg. Om klokslag 8.00 zijn we bij het CDTC, Bibi komt met Jeske en nog iemand naar buiten. Bibi vroeg zich af of wij het goed vonden als er een Duitse therapeut gespecialiseerd op sensorische informatieverwerking mee mocht kijken, geen probleem natuurlijk, alle hulp/visies zijn welkom. Guus moet zelf naar binnen rijden, echter blijft hij een meter of 2 voor de deur staan. Een moeder vraagt aan mij of hij dit wel kan of dat hij het niet zo snel mee krijgt, ik kijk naar Guus, loop er naartoe en zeg: ‘hup niet flauw doen, rijden’ en wat doet meneer, hij pakt zijn wielen en rijdt zelf naar binnen, druif dat het is ;-). Het ziet er weer allemaal goed uit, in vergelijking met eerdere dagen zien we dat hij de eerste helft van de water-tijd drukker is, maar op het dock is hij beduidend rustiger! Hij krijgt diepe druk op zijn gehele lichaam en er wordt met een massagestok gewerkt. Tevens krijgt hij vibrerende druk op zijn borst, dit vindt Guus erg lekker/prettig en maakt meteen geluid en kijkt gelukzalig Bibi in de ogen. Na de dock-tijd is het weer water-tijd, Guus gaat zoveel rustiger het water in en houdt dit de gehele sessie vast!!! Tijdens de evaluatie komt zijn krom groeiende voet ook nog te sprake, de Duitse therapeut geeft aan dat ze in Duitsland een speciale inleg zolen hebben en dat dit zeker de moeite waard is om te proberen, aangezien hij toch meer met zijn voet kan, zij adviseert geen spalken of operatie, dilemma!!!! We gaan er eens over nadenken! Verder adviseerde ze nog om met nivea te werken tegen de spiegel, dit gaan ze morgen meteen proberen. Na al dit harde werken heeft meneertje honger gekregen en gaan we naar Hemingway voor een ontbijtje en onze gebruikelijke after ontbijt zeebezoek. Heerlijk liggen dobberen en met zand gespeeld. Guus speelt met het zand maar vindt het nog steeds niet fijn wanneer hij zand op zijn benen krijgt, hij speelt 9 van de 10 keer met 1 hand. Na het zwemmen naar huis voor siësta en het nodige waswerk. ’s Avonds hebben we met ons voeten in het zand gegeten bij Pirates bay. Super leuke locatie met hele vriendelijke mensen en je kunt er heerlijk eten, perfecte combinatie! Na het genieten komt er een einde aan de dag en is het tijd om naar huis te gaan en te gaan slapen. Daan valt meteen in slaap, echter Guus klimt hier in zijn bed, hij zit op zijn knieën en wil verder klimmen (eigenlijk super kan, want dit doet hij thuis niet/bijna nooit), echter is het niet veilig! Henri gaat bij hem liggen en valt vervolgens in slaap. Ik ga nog even bij de buren langs voor een drankje en een spelletje
Dag 5: Guus heeft er weer zin in! Hij heeft met de nivea voor de spiegel in kniestand geoefend en het ging super goed!!! Lopend met Bibi komt hij naar buiten, ze proberen zijn bovenlijf meer mee te laten werken met zijn onderlijf met lopen. Binnen doet hij goed mee, maar eenmaal buiten haakt hij af, met name met zijn linkervoet. Er zijn een paar dingen waar ik moeite mee heb en/of waar ik echt pijn in mijn hart van heb en dit is zo iets. Ik zie hem zo zijn best doen om het goed te doen, maar zie die voet zo lelijk stappen (alsof het bij hem pijn doet). Dat zijn van die momenten dat het me even te veel wordt  …… maar tja …. Eenmaal in het water zie ik hem weer genieten, keuzes zie maken ben ik weer intens gelukkig, die lach en traan ligt soms dicht bij elkaar. Henri maakt foto’s en Daan loopt wat rond en wil o.a. ook foto’s maken, maar toen……… Daan liet zijn tutje/speentje in het water ….. euhhhhhhhh PANIEK…… Daan wijs gemaakt dat de dolfijn nu een tutje/speentje heeft, maar tja wat doet dat met die beesten …… Even binnen gemeld wat er is gebeurd en even later komen 2 dolfijntrainers om het tutje te zoeken, echter zonder resultaat, ze verwachten dat het ergens achter een rots terecht is gekomen. Onder tussen is Guus nog druk bezig met Kanoa, Bibi, Jeske en Babette. De evaluatie, Bibi geeft aan dat hij het goed doet, het werken met nivea in kniestand ging super goed!! Ook was hij weer lekker rustig. Wij geven aan dat hij nu ook met 2 handen met zand speelt en dat hij in het appartement met regelmaat ergens tegenop klimt. We hadden nog als doelstelling drinken, maar we denken dat die medicijn vergiftiging zoveel ontregeld heeft dat we in de therapie een stapje terug moeten doen, das balen, maar we zien wel een vrolijke en ondernemende Guus! Na dit alles weer ons ritueel, eten bij Hemingway en naar het strand en de zee. Ook vandaag genoten en weer dankbaar voor de gezelligheid maar ook de extra hulp van de Buhlers, maar wel wat korter want we moesten nog naar Wederfoort, want Henri, Ewout, Miranda, Rinke en Birk wilde nog wat info voor een opfrisduik. De conclusie, gezellige mensen die in zijn voor een praatje en de duik is morgen of zondag. We hebben voor morgen gekozen zodat ik met Guus en Daan naar Willemstad kan, na dit vastgelegd te hebben vertrekken we naar de supermarkt (Vreugenhil), Miranda is helemaal versteld hoeveel glutenvrije producten ze hier op het eiland hebben. ’s Avonds heerlijk door Miranda gemaakte tagliatelle gegeten, hierna de kids naar bed, zodat we een borreltje en een spelletje bij de buren konden doen, het was weer een top dagje!

• 26 Juli 2015 - 18:15

Opa En Oma Verploegen:

Meiske, we kunnen jou lach en traan voorstellen.Het is ook niet niks allemaal. Maar die Guus laat jullie toch weer dingen zien,waar jullie misschien niet mee bezig waren.We zijn blij met je blog, zijn we er toch 'n beetje bij. Fijn voor Henri en we Buhlers, hoop dat het duiken door kan gaan.Volgen jullie iedere dag. Dinsdag hebben we zeker geen WIFi.Woensdag volgen we weer vanuit Winssen.

Knuffel voor Henri, jou en de boys. Hartelijke groet voor de Buhlers

Pap en mam

• 26 Juli 2015 - 22:16

Anja Capello:

Hoi Christel.
    Respect dat je ondanks alle drukke bezigheden tijd maakt om dit blog bij te houden.
    Het is een indrukwekkend verhaal om te lezen ook al zijn er soms wat minder leuke momenten... die tranen mogen hoor!
    Ben vooral trots op je mannen en geniet

• 27 Juli 2015 - 00:08

Ans Timmermans:

Christel petje af het is miet niks waar jullie mee bezig zijn .
    Het doet me goed dat Guus zo geniet van zijn therapie ,ondanks dat het niet altijd meevalt.
    Hou je blog bij en genieten maar ook al is dat niet altijd makkelijk.

Gr Ans xxxxxx

• 28 Juli 2015 - 01:06

Stefan VH.:

Leuk om te lezen dat het Guus goed doet.

Ps. wat oefent Guus met nivea in de kniestand voor de spiegel ? tekent hij met nivea op de spiegel om de spiegel te ervaren !?

• 28 Juli 2015 - 16:25

Patricia:

Leuk om te lezen!!! Fijn dat ie t weer zo goed doet. Geniet er nog van, ook met de buhlertjes.