therapiedag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu therapiedag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Guus - WaarBenJij.nu

therapiedag 1

Door: christel

Blijf op de hoogte en volg Guus

21 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

De verjaardagsvisite is aangekomen, Guus geniet er intens van dat ze er zijn! Hij heeft een grote grijns op zijn snoet en laat dmv zijn lijf zien dat hij blij is, Daan de spraakwaterval geniet tevens en kletst volop tegen ‘zijn’ Rinke en B.
De eerste dolfijntherapie dag zit erop. We moesten ons om 7.30 melden voor een kort gesprekje + doelen bespreken voor de komende 2 weken en toen kon het feest beginnen, Guus zit met een grote smile op zijn gezicht, hij heet er zin in!!! Zijn fysiotherapeut heet Bibi en zijn dolfijn Kanoa. De eerste keer is altijd een beetje aftasten van beiden kanten. Guus heeft het erg goed gedaan. Voor zijn doen was hij erg rustig en gecontroleerd. Tijdens de therapie vermaakt Daan zich met het aan de kant kijken, Henri helpen foto’s maken en met losliggende materialen spelen. Vandaag hebben ze gewerkt om keuzes te maken, spierspanning in zijn linkerbeen/voet en om rust in zijn lijf te brengen dmv prikkels en diepe druk geven. Guus was in zijn element!!! Na de therapie kort met Bibi gesproken over hoe het ging, tot nu toe zitten we op een lijn!
Na de therapie vlug naar Hemingway voor het ontbijt, daar werden we opgewacht door Miranda en Rinke. Tja en ook hier kan het regenen , wat betreft die regen, hier zijn de meningen over verdeeld. Ik zit met een handdoek om me heen omdat ik het fris heb en Miranda gaat (door de regen) op haar dooie gemakje een kopje thee halen, tja …….. Ondanks de regen spelen de kids heerlijk op het strand. Gelukkig was het ook even droog en zijn we de zee in gegaan, op en top genieten voor iedereen! Miranda probeert een mooi zandsculptuur te maken en Daan breekt deze keer op keer in een rap tempo af, we noemen het maar bezigheidstherapie ;-) . Kort hierna weer een flinke regenbui, ik ga er met Guus uit en de rest blijft heerlijk dobberen. Guus en ik hangen wat aan de bar, het is een bijzondere gewaarwording 31 graden, zee, regen en wind. Kort na de bui naar het appartement om te lunchen en is het tijd voor siësta. In het appartement van de Buhlers is Miranda druk met de verjaardagstaart (framboos, citroen, cake) van Guus bezig . Na de siësta op de geur van de lekkernij af en de lekkere taart gegeten. Tot slot nog bij de Mexicaan gegeten, het is genieten voor iedereen! Nu liggen de kinderen op bed, beiden hebben nog te veel energie om te slapen, Guus klimt zelfs tegen het einde van het bed omhoog!!! Morgen weer een nieuwe dag met hopelijk weer mooie dingen!